Ten, kdo nemá Vánoce v srdci, je nikdy nenajde ani pod stromkem..

Srpen 2014

Zimní pohádka

31. srpna 2014 v 13:19 | Marťa |  Zážitky
Ahojky, tak je poslední prázdninový den a já bych se s vámi ráda podělila o zážitek minulých vánoc.
Minulý rok jsem poprvé navštívila Alpy i v zimě. Nevím proč me nenapadlo se do Alp jet podívat dřive, protože to byla opravdu nádhera. V cestovní kanceláři jsme si koupili zájezd do rakouského Mariazell. Jednalo se o adventní zájezd, který byl zpestřený o čertovský průvod v Gusswerku. Vyjízdělo se brzo ráno 1. prosince. Jakmile jsme minuli městečko St. Pölten, tak se s prvními kopečky krajina z kde nic, tu nic (bez sněhu) pokryla bílou pokrývkou. Jak jsme stoupali výš a výš, přibývalo sněhu a tvořily se závěje. Krátká zastávka byla v alpském lyžařskem středisku a tam na nás čekala pořádná chumelenice a zima. Navštívili jsme místni kostelík a pak rychle zpět do tepla vyhřátého autobusu. Po příjezdu do Mariazell jsme zjistli, že tam nebudeme jediný (český) autobus, ale že je jich tam několik desitek, ne-li stovek. No k lidí mraky a mraky. Asi po půl hodině se nám podařilo vyškrabat na vyhlídku, výhled do údolí mi doslova vyrazil dech. Jedním slovem nádhera. Měli jsme štěstí, že zrovna krásně svítilo sluníčko. Zasněžené horské panorama, katedrála a malebné městečko pod námi. Musím říct, že jsem si připadala jako v pohádce. Dole nás čekal vánoční trh s typickými pochutnami, jako jsou: svařák či punč, klobásky, teplé perníčky, likéry a různé sladkosti. Jelikož jsme tam byli první adventní víkend, tak jsme byli svědky zapalování svíčky na největším adventním věnci na světe. Se setměním se začaly rozsvecovat první vánoční ozdoby a náměstíčko bylo ještě kouzelnejsi než před tím. Každý dům a každý strom byl ozdobený světýlkama. Odjezd nebyl zrovna to nejlepší na co bych ráda vzpomínala. Skoro hodinu jsme museli postávat a čekat než se oběví náš autobus, ale cestou zpět jsme mohli pozorovat vánočně vyzdobená rakouská městečka. Z tohoto výletu jsme si odvezli jedno, že jsme tam musíme letos jet znova. Už teď se těším. Každému opravdu doporučuji.

Pár foteček z domácího alba. Jen posuďte jaká to je krása.

Malá ochutnávka .. přidám později :D

Ladovy obrázky

29. srpna 2014 v 20:13 | Marťa |  Obrázky
Josef Lada je symbolem zimy a Vánoc u nás v Česku.

Vánoce

29. srpna 2014 v 16:35 | Marťa |  Vánoce :)

Vánoce jsou svátky, které podle křesťanské tradice představují oslavu narození Ježíše Krista. Spolu s Velikonocemi a Letnicemi patří k nejvýznamnějším křesťanským svátkům. U nás v Česku je za vrchol Vánoc považován 24. prosinec Štědrý den, známý jako předvečer slavnosti. Ve většině zemí se slaví od 25. prosince (datum narození Krista) do slavnosti Křtu Páně. Vánoce se v církvi slaví již od 7. století. Vánocím předchází doba adventní. K Vánocům patří nejrůznější tradice k jimž se řadí vánoční stromeček, dárky, cukroví, jesličky nebo koledy. Dárky přináší v zemích odlišné bytosti a osoby. U nás například Ježíšek, v Anglii Santa Claus a v Rusku Děda Mráz. V současné době se však původní, náboženský význam Vánoc vytrácí a Vánoce se považují i za jeden z nejvýznamnějších občanských svátků.

Tak začínáme :)

29. srpna 2014 v 14:29 | Marťa |  Vánoce :)
Ahojky :)
Vítám Vás na svém prvním blogu o VÁNOCÍCH. Jmenuji se Marťa a patřím mezi ty blázny do Vánoc. Vím je teprve konec srpna, ale uteče to jako voda. V říjnu již budou v obchodech první kolekce a figurky na Mikuláše. Ráda Vám tyto čtyři měsíce zpříjemním svými příspěvky, obrázky, recepty či vánočními příběhy :) Doufám že se Vám tu bude líbit a budete mě navštěvovat často :)